REGIO – Met het aantrekken van de economie neemt het aantal vacatures toe. Veel bedrijven kiezen vandaag de dag voor digitale manieren om nieuwe personeelsleden te zoeken, maar vaak blijkt het moeilijk de goede persoon voor de juiste plek te vinden. Jan en Jan Media en enkele collega-bedrijven met in totaal tien goed gelezen lokale kranten beginnen een samenwerking met jobsite Brabant Werkt. Vanaf nu moet het makkelijker worden voor werkgevers om de juiste persoon voor een bepaalde functie te vinden.
Adverteren voor personeel is een kwestie van ‘en/en’ vindt directeur Henk van der Zee van stichting Brabants Centrum. Hij is de gangmaker van de samenwerkingsovereenkomst die tien plaatselijke nieuwsbladen in Midden- en Noordoost-Brabant onlangs sloten met de succesvolle banenwebsite Brabant Werkt. ,,Je adverteert op internet, maar óók in de krant. Want met name in de krant kun je goed uitleggen wat voor iemand je zoekt voor een bepaalde vacature.”
In de uitgaven van Jan en Jan Media neemt het aantal personeelsadvertenties toe, zien directeuren Jan van de Vossenberg en Jan Forman. Ook in andere media is dat volgens hen het geval. ,,Door samen te werken met de beste banensite van de provincie, ontstaat een unieke combinatie waardoor werkgevers in één keer tot 60 procent van de provincie kunnen bereiken. Als ze dat willen natuurlijk. Ze kunnen zich ook beperken tot een bepaalde regio naar keuze.”
Want sommige ondernemers zoeken juist mensen die dichtbij wonen. Het fijnmazige netwerk van de kranten (die gezamenlijk 266.500 huishoudens bereiken) stelt werkgevers in staat een gebied op maat te kiezen door in één of meerdere titels te publiceren. Daarnaast bereiken ze via Brabant Werkt niet alleen heel veel werkzoekenden in de provincie, maar ook landelijk en zelfs internationaal.
Tien titels
De samenwerking tussen Brabant Werkt en de lokale kranten leidt er ook toe dat werkgevers voortaan op één adres terecht kunnen voor hun vacatures. ,,Uitgangspunt is de vestigingsplaats van het bedrijf dat personeel zoekt. Een Schijndels bedrijf trekt aan de bel bij het Schijndels Weekblad, dat de regio – en vaak ook het bedrijf – goed kent. Wij kunnen de hele combinatie regelen, op maat en tegen aantrekkelijke tarieven. Voor elke extra krantentitel waarin wordt geadverteerd, krijgt de werkgever 5 procent korting”, aldus Forman en Van de Vossenberg.
Naast het Schijndels Weekblad werken ook De Brug (Sint-Michielsgestel/HDL), de Rosbode/de Streekwijzer, Brabants Centrum (Boxtel en omgeving), Het Klaverblad (Vught en omgeving), Stadskrant Veghel, Udens Weekblad, Regio Oss, Gemerts Nieuwsblad en De Maasdriehoek (Cuijk en omgeving) samen met Brabant Werkt.
Personeel nodig? Bel Jan en Jan Media, Jan van de Vossenberg (06 27273810) of Jan Forman (06 25466716) of kijk op www.brabantwerkt.nl.
14 december 2016