07 september 2016

OPZEGGEN

Een paar jaar terug viel het me al op. Op het einde van het jaar kan je de overeenkomst die je op dat moment hebt met je Zorgverzekeraar, het ziekenfonds dus, opzeggen. Vandaar dat je de laatste maanden van het jaar als het ware wordt bedolven onder de aanbiedingen. De een nog mooier, beter en goedkoper dan de ander. Onze eigen regering komt er vaak overheen met weer een verhoging van het eigen risico. Dan is het niet raar dat de premie omlaag kan. Maar dat terzijde.

Wat ik wel heel erg raar vond toen, en nu maak ik het ook weer mee, is het feit hoe ze omgaan met een echte vaste klant. Even voor de duidelijkheid. Wij zijn vanaf 1971 een tevreden klant geweest bij VGZ. Ook wij dachten erover om, na gedegen overleg en informatie, over te stappen naar CZ. Een raar idee. Immers, het VGZ was bijna familie van ons.. al meer dan 40 jaar hadden we een soort van relatie.

Ons opzegtelefoontje. Ze accepteerden het gewoon, zonder tegen te stribbelen. Er kon zelfs geen piepklein bedankberichtje, voor 40 jaar klantentrouw, vanaf. Het zal wel niet in hun programma zitten.
Maar nog erger vond ik het feit dat ze nog niet eens hun best doen om een klant te behouden. Een vaste klant, die zomaar opzegt, en het waarom. Dat moet toch vragen oproepen. Zou het een idee zijn dat ze daar misschien eens hun energie in moeten stoppen, in plaats van door geheel Nederland te schreeuwen dat ze de beste, fijnste, compleetste, goedkoopste, liefste en snelst betalende zijn.

En nu, nu ervaar ik het weer. Ziggo… We zijn al vele jaren een tevreden klant, niks mis mee. Maar vanwege een verhuizing willen we opzeggen. Om dan op een later tijdstip de draad weer op te pakken. Gewoon, we hebben het even niet nodig, ons abonnementje.

Feit is wel dat je dan je e-mail adres kwijtraakt en dat kan je als erg lastig betitelen, is onze ervaring. “Of ik alleen mijn e-mail tegen een redelijke betaling kan behouden. Ik ben een trouwe vaste klant en weet je, op deze manier blijf ik dat ook, meneer”, probeer ik nog. Helaas pindakaas, wij kunnen voor wat dat betreft echt niks voor u betekenen. Trouwe klant of niet… Na veel overleg zat er in de koker van mijn belmeneer nog wel een kortingsbedragje.. Ik denk dat zoiets standaard op zijn scherm komt te staan, als laatste redmiddel.

We hebben het zekere voor het onzekere genomen en een nieuw e-mail adres aangemaakt: jhmvanravenstein@gmail.com Wie wil… mag via dit mailadres reageren, mocht die behoefte er zijn. Dan weten wij meteen of hij goed werkt.

Foto's:


0